I'm Going In : Lhasa






 I'm Going In(入っていく)

When my lifetime had just ended
わたしの人生が終わった瞬間
And my death had just begun
わたしの死が始まった瞬間
I told you I'd never leave you
ぜったいあなたを置いていかないと言った
But I knew this day would come
でも、こんな日が来ることは知っていた

Give me blood for my blood wedding
血の婚礼のために血をちょうだい
I am ready to be born
生まれる用意はできている
I feel new
新しくなったみたい
As if this body were the first I'd ever worn
この体はまるで初めてまとったもののよう

I need straw for the straw fire
ワラの火を付けるにはワラが要る
I need hard earth for the plow
鋤を使うには硬い土地が要る
Don't ask me to reconsider
考え直せと言わないで
I am ready to go now
もう行く準備はできている

I'm going in I'm going in
入っていく、入っていく
This is how it starts
こんな風に始まるのね
I can see in so far
ずっと中が見える
But afterwards we always forget
でも後でわたし達はいつも忘れる
Who we are
わたし達がだれであるか

I'm going in I'm going in
私は入っていく、入っていく
I can stand the pain
わたしは苦痛に耐えられる
And the blinding heat
そして激しい熱に
'Cause I won't remember you
あなたを覚えていないだろうから
The next time we meet
次に会った時

You'll be making the arrangements
あなたは手配をしてくれるのだろう
You'll be trying to set me free
あなたはわたしを解き放そうとするのだろう
Not a moment for the meeting
会う時間はまったくない
I'll be busy as a bee
蜂のようにいそがしいだろう

You'll be talking to me
あなたはわたしに話しかけてくるだろう
But I just won't understand
でもわたしは分かろうとしない
I'll be falling by the wayside
わたしは途中で脱落するだろう
You'll be holding out your hand
あなたは手を差し出すだろう

Don't you tempt me with perfection
完全なところを見せてわたしを誘わないで
I have other things to do
他にしなければならないことがある
I didn't burrow this far in
この中深くは入りこまなかった
Just to come right back to you
あなたのところにすぐ帰るために

I'm going in I'm going in
わたしは入っていく、入っていく
I have never been so ugly
わたしはこんなに醜くかったことはない
I have never been so slow
こんなにスローだったことはない
These prison walls get closer now
この牢獄の壁が近づいてくる
The further in I go
深く入れば入るほど

I'm going in I'm going in
わたしは入っていく、入っていく
I like to see you from a distance
わたしは離れたところからあなたを見たい
And just barely believe
だからただ信じて
And think that
そして考えて
Even lost and blind
たとえ迷い、目が見えなくても
I still invented love
わたしはなお愛を作りだしたと

I'm going in
入っていく
I'm going in
入っていく
I'm going in
入っていく

0 件のコメント:

コメントを投稿