Pissing in a river : Patti Smith


パティ・スミスを頭に浮かべると、必ずこの曲が耳に。






Pissing in a river, watching it rise
川でおしっこをし、それが上がってくるのを見ていると
Tattoo fingers shy away from me
入れ墨の指が私から逃げる
Voices voices mesmerize
声、声が惹き付ける
Voices voices beckoning sea
声、声が海を招いている
Come come come come back come back
来て、来て、来て、帰って来て、帰って来て
Come back come back come back
帰って来て、帰って来て、帰って来て

Spoke of a wheel, tip of a spoon
車輪のスポーク、スプーンの先
Mouth of a cave, I'm a slave I'm free.
洞窟の入口、私は奴隷、私は自由
When are you coming ? Hope you come soon
いつ来るの?早く来てほしい
Fingers, fingers encircling thee
指、汝を囲む指
Come come come come come come
来て、来て、来て、来て、来て、来て、
Come come come come come come for me oh
来て、来て、来て、来て、来て、私のために来て、ああ

My bowels are empty, excreting your soul
私の内蔵は空っぽ、あなたの魂を排泄して
What more can I give you ? Baby I don't know
まだ何かあなたにあげることができる?あなた、分からない
What more can I give you to make this thing grow?
まだ何かあなたにあげることができる?こんなものを大きくするために
Don't turn your back now, I'm talking to you
今背を向けないで、話しかけているじゃない

Should I pursue a path so twisted ?
ねじれた小道を辿るべき?
Should I crawl defeated and gifted ? 
負かされてもらった気持ちで這い回るべき?
Should I go the length of a river
川が続くだけ行くべき?
[The royal, the throne, the cry me a river] 
王族、王座、叫び、私、川
Everything I've done, I've done for you
やったことはすべてあなたのために
Oh I give my life for you.
ああ私の人生はあなたにあげよう
Every move I made I move to you,
私は動く度にあなたに向かって動く
And I came like a magnet for you now.
今磁石のようにあなたを求めやって来た

What about it, you're gonna leave me,
どう思う、私を捨てようとしている
What about it, you don't need me,
どう思う、私を必要としていない
What about it, I can't live without you,
どう思う、あなたなしに生きていけない
What about it, I never doubted you
どう思う、あなたを疑ったことは一度もない
What about it ? What about it ?
どう思う、どう思う
What about it ? What about it ?
どう思う、どう思う

Should I pursue a path so twisted ?
ねじれた小道を辿るべき?
Should I crawl defeated and gifted ? 
負かされたてもらった気持ちで這い回るべき?
Should I go the length of a river
川が続くだけ行くべき?
[The royal, the throne, the cry me a river] 
王族、王座、叫び、私、川
What about it, what about it, what about it ? 
どう思う、どう思う、どう思う
Oh, I'm pissing in a river.
ああ、川でおしっこをしている

0 件のコメント:

コメントを投稿