Bachelorette : Björk


 ビョーク(Björk)のこのCDアルバムは愛聴するところまでいかなかったのですが、自分で選定した映像作家たちに作らせたビデオクリップ集のDVD、Volumen +2 はどの曲/作品もすばらしく、まさしく殿堂入りの水準です。このBacheloretteはフランスのミシェル・ゴンドリー(Michel Gondry)が担当しています。









Bachelorette
(バッチェラレット/独身女性)

I'm a fountain of blood
わたしは血の泉
In the shape of a girl
少女の姿をした
You're the bird on the brim
あなたは水際の鳥
Hypnotised by the Whirl
目眩で動けなくなった

Drink me, make me feel real
わたしを飲んで、実感させて
Wet your beak in the stream
クチバシを流れで湿らせて
Game we're playing is life
わたしたちがやっているゲームは人生
Love is a two way dream
恋はすれ違う夢

Leave me now, return tonight
今はどこでも行って、今夜帰ってきて
Tide will show you the way
水の流れが道を示すでしょう
If you forget my name
わたしの名前を忘れたら
You will go astray
あなたは迷うことになる
Like a killer whale
人食い鯨のように
Trapped in a bay
入り江から抜け出せなくなった

I'm a path of cinders
わたしは灰の道
Burning under your feet
足の下で燃えている
You're the one who walks me
あなたは私を歩く者
I'm your one way street
わたしはあなたにとって一方通行の道

I'm a whisper in water
わたしは水中のささやき
Secret for you to hear
あなたに聞いてもらう秘密
You are the one who grows distant
あなたは遠くで成長する者
When I beckon you near
わたしが手招きするとき

Leave me now, return tonight
今はどこでも行って、今夜帰ってきて
Tide will show you the way
水の流れが道を示すでしょう
If you forget my name
わたしの名前を忘れたら
You will go astray
あなたは迷うことになる
Like a killer whale
人食い鯨のように
Trapped in a bay
入り江から抜け出せなくなった

I'm a tree that grows hearts
わたしは心という実を付ける木
One for each that you take
みな一つずつ摘んでいく
You're the intruder hand
あなたは侵入者の手
I'm the branch that you break
わたしはあなたが折る枝

0 件のコメント:

コメントを投稿