Who Will Take My Dreams Away : Marianne Faithfull

The City of the lost children(soundtrack:1995)
La Fille sur le pontsoundtrack:1999

 マリアンヌ・フェイスフルのアルバムは傑作 A Secret Life(1995)ぐらいしか繰り返し聴きません。他に愛聴するものが5曲ありますが、そのトップがこれです。彼女の人生がそのまま色になっているこの声はなんとも言いようがありません。






Who will take my dreams away
(わたしの夢を奪い去る者)


I can't give you all my dreams
わたしの夢をすべてあげるわけにはいかない
Nor the life I live.
わたしの送る人生も
You and I know what friendship means,
あなたとわたしは友情が何であるか知っている
That's all we got to give.
与えることができるのはそれだけ

Who will take your dreams away
あなたの夢を奪い去る者は
Takes your soul another day.
他の日にあなたの魂を奪う
What can never be lost is gone,
失ってはいけないものがなくなる
It's stolen in a way.
盗まれるようなもの

Please, don't stand too close to me,
わたしのあまり近くに立たないで
Can you hear my heart ?
わたしの心の声が聞こえる?
Take my warmth and lean on me
わたしの温もりを取って、わたしにもたれかかって
When we're not apart.
離れ離れでない時は

Now our mission is accomplished
今わたしたちの務めは終わった
And our friends are hid. 
そしてわたしたちの友達は隠れた
Evil things brought down by the light,
邪悪なものが灯りの側にもたらされ
Life goes on until the end.
人生は行くところまで行く

0 件のコメント:

コメントを投稿